فیلم سینمایی دست انداز 2020-02-28

نقد و بررسی فیلم داستان دست انداز ساخته کمال تبریزی فیلیموشات

اما فیلم شرور محصول 2024 مستقیما به تفاوت نژاد نمی‌پردازد و به بینندگان واگذار می‌کند که با آن درگیر شوند یا نه. درحقیقت روایت ساده فیلم شرور، پتانسیل زیادی برای به چالش کشیدن دغدغه‌های انسان معاصر دارد. اما آیا این چشم‌انداز جهانی چند نژادی و چند قومیتی بر فراز رنگین‌کمان دست‌نخورده باقی خواهدماند. خیلی چیزها در خطر است و آینده روشن به نظر نمی‌رسد، اما امیدوارم الفابا و گلیندا استقامت کنند.

تمثیل شرور هم به‌اندازه کافی صریح و هم مبهم است، که بتوانیم آن را با هر محیط سیاسی یا اجتماعی که بخواهیم، تطبیق دهیم. کاملا مشخص است که شاهکارهای جورج اورول تاثیر آشکاری بر کتاب مگوایر داشته‌اند. فرانک باوم و هم فیلم کلاسیکی به همین نام محصول سال 1939، منابع الهام اصلی این اثر هستند. فرانک باوم از نوشتن این کتاب، حمله به سیاست‌های اقتصادی آمریکا در اوایل قرن بوده‌است.

او در دنیای خیالی خود به موفقیت های بزرگی دست می یابد و زندگی ای پر از ماجرا و هیجان را تجربه می کند. امید نعمتی ، هدی زین العابدین، رویا نونهالی، رضا کیانیان و همایون ارشادی بازیگران فیلم دست انداز را تشکیل میدهند. به نقل از روابط عمومی فیلم دست انداز ، امید نعمتی خواننده گروه پالت در اولین تجربه بازیگری به فیلم جدید کمال تبریزی پیوست و بازیگر این فیلم سینمایی شد. شاید این فیلم اگر در زمانه تولید خود به نمایش عمومی درمی‌آمد می‌توانست توجه بیشتری را به خود جلب کند. سینمایی که ایده‌های بعضا نو و درخشانی را دستمایه می‌کند اما در پرورش و به‌ثمر رساندن این ایده‌ها در قالب یک فیلم سینمایی، چندان موفق عمل نمی‌کنند. این گفته معروف که آنجا که سخن از گفتن بازمی‌ماند، موسیقی آغاز می‌شود؛ در فیلم موزیکال شرور کاملا مشهود است.

همچنین، استفاده از جلوه‌های ویژه و سبک بصری خاص باعث شد این اثر یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌ های ترسناک چینی باشد که طرفداران ژانر وحشت نباید آن را از دست بدهند. او یکی از پامنبری‌های ثابت عارف بزرگ معاصر حاج اسماعیل دولابی بوده است و وجود چنین نگاهی در فیلم‌هایش بیشتر از هر چیز به خاطر حضور در محافل سخنرانی و جلسات این عارف نامدار معاصر است. به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، کمال تبریزی کارگردان شناخته شده سینمای ایران است که همواره نام او با ساخت آثار جنجالی و پر حاشیه همراه بوده است. او خالق تعدادی از مهم‌ترین و در عین حال پرفروش ترین فیلمهای سینمای پس از انقلاب ایران است از «لیلی با من است» تا «مارمولک» از «خیابان‌های آرام» تا «ماموز». کمال تبریزی پیش از این قرار بود فیلم سینمایی در کمال بی شعوری را بر اساس فیلمنامه ای از حسین مهکام بسازد اما به دلیل اینکه ساخت این فیلم نیاز به امکانات و شرایط خاصی داشت، ساخت آن به سال آینده موکول شد. “دست انداز” یکی از آثاری است که با دستاوردهای هنری و بازیگران برجسته خود، در صنعت سینمای ایران جایگاه خاصی دارد و تجربه ی مشاهده آن برای تماشاگران لذت بخش و مفهومی خواهد بود.

به گزارش حرف تازه به نقل از پلازا ، کمال تبریزی کارگردان ایرانی در سال ۱۳۳۸ به دنیا آمد و از سال ۱۳۵۸ در سینمای آزاد فعالیت خود را شروع کرد تا اینکه توانست اولین فیلم خود عبور را کارگردانی کند. او در سینمای ایران فعالیت‌های زیادی کرد و چند سریال تلویزیونی معروف نیز دارد. فیلم‌های لیلی با من است، مارمولک، یک تکه نان، همیشه پای یک زن در میان است و امکان مینا آثار تحسین شده او هستند. او سریال‌های شهریار، ابله و سریال سرزمین مادری را نیز ساخته است و تا کنون توانسته ۵ سیمرغ جشنواره فجر را کسب کند.

او بازیگری را با حضور در تبلیغات و فعالیت‌های مدلینگ شروع کرد و سپس نخستین بار در سال ۱۳۸۴ چند سکانس کوتاه در فیلم خانه روشن شروع کرد. سپس در سال ۱۳۸۸ نقشی کوتاه در سریال مشهور آشپزباشی داشت و بعد از آن در سینما فعالیت کرد تا اینکه با نقش فاطمه در سریال پربیننده سقوط یک فرشته به شهرت رسید. او در دهه ۹۰ فیلم‌هایی همچون آن‌ها، عرق سرد، اسرافیل، طلا و زالاوا را بازی کرد.

او یک روز از طرف پدربزرگ و مادربزرگش دعوت می‌شود تا به چشمه آب گرم خانوادگی‌شان برود. Incantation یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم های ترسناک چینی در سال‌های اخیر است که با استفاده از سبک found footage (تصاویر پیداشده) و الهام از رویدادهای واقعی، فضایی وحشتناک و دلهره‌آور ایجاد می‌کند. این فیلم به‌دلیل روایت خاص، ترس روان‌شناختی عمیق توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. شایان ذکر است این فیلم پنجمین همکاری کمال تبریزی با رضا کیانیان پس از فیلمهای «همیشه پای یک زن در میان است»، «یک تکه نان»، «فرش باد» و سریال «دوران سرکشی است». خصوصاً آن‌که این جلوه‌های ویژه نقش مهمی در داستان خیال‌انگیز تبریزی بازی می‌کنند و اگر کارگردان موفق نمی‌شد از این موضوع به درستی استفاده کند، کل فیلم از دست می‌رفت. ذائقه تبریزی در کارنامه بلندبالایش نشان می‌دهد او بخواهد یا نخواهد متعلق به وجهی از سینمای ایران است که آن را «سینمای بدنه» می‌نامند.

معرفی سریال Alien : Earth بیگانه: زمین زمان پخش و تریلر

این نگاه خوش‌بینانه به ذات بشر هم از همان نگاه عرفانی تبریزی به زندگی نشأت می‌گیرد. تیزر فیلم آخرین دست انداز هنوز منتشر نشده است و به محض انتشار در این مطلب درج می شود. در این بخش قصد داریم به بیوگرافی بازیگران اصلی و معرفی سایر هنرپیشگان آن بپردازیم. جلوه‌های ویژه فیلم باتوجه‌به زمان تولید، بسیار خوب و باورپذیر هستند و داستان آن به‌گونه‌ای پیش می‌رود که مخاطب را تا لحظه آخر درگیر خود نگه می‌دارد. درهم‌آمیزی خیال و واقعیت سابقه‌ای طولانی در سینمای جهان دارد و نویسندگان بزرگی مانند چارلی کافمن بارها و بارها سراغ چنین داستان‌هایی رفته‌اند. فیلم ریگور مورتیس ادای احترامی به فیلم های کلاسیک کیانشی سینمای هنگ‌کنگ محسوب می‌شود.

اگر صدای دست انداز به‌گوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم دست انداز یعنی عباس رستگارپور آشنا می‌کنیم. مشکین مهرگان طراحی صحنه فیلم دست انداز را انجام نموده و مشکین مهرگان طراحی لباس فیلم دست انداز را انجام داده است. مهرداد میرکیانی چهره‌پردازی یا طراحی گریم فیلم دست انداز را برعهده داشت.

بازی‌ها اغلب در خدمت فضای استیلیزه و منفک از جهانِ رئالیستی پیرامون هستند. اما هیچ‌کدام در زمره‌ بهترین دستاوردهای بازیگران‌شان به‌شمار نمی‌روند. اما در بحث فنی می‌توان به فیلمبرداری، تدوین، طراحی صحنه و لباس و طراحی چهره‌پردازی اشاره کرد که تا حد امکان در تقویت فضاسازی نامتعارف مورد نظر فیلمساز عمل کرده‌اند.

او در دهه 90 فیلم‌هایی همچون آن‌ها، عرق سرد، اسرافیل، طلا و زالاوا را بازی کرد. در سال 1402 با پخش سریال رهایم کن، این بازیگر باری دیگر توانست دیده شود. جدیدترین فیلم‌های هدی زین‌العابدین فیلم دستهٔ دختران و فیلم عطرآلود هستند. تبریزی هم تلاش کرده در طعم شیرین خیال و دست انداز از همین شیوه و سبک و سیاق برای روایت داستان‌های خود استفاده کند. در طعم شیرین خیال توجه تبریزی معطوف به مسائل و مشکلات محیط زیستی در ایران معاصر بود و این کارگردان می‌کوشید در خلال روایت ذهنی و سورئال فیلم وجود چنین مشکلاتی را به تماشاگر یادآوری کند. در حالی که دست انداز فیلم متفاوت‌تری است و می‌کوشد نگاهی خوش‌بینانه به زندگی داشته باشد.

فیلم داستان دست انداز یکی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی است که در سال 1402 اکران شد و مورد توجه قرار گرفت. فیلم دست انداز داستان دختری به نام رها را روایت می کند که علاقه زیادی به نویسندگی دارد. او آخرین داستان خود را با آرزوهایش همراه می کند و در دنیای خیالی خود غرق می شود. رها در دنیای واقعی با چالش های زیادی مواجه است و شغل نویسندگی اش زیر سوال می رود، اما در دنیای خیال همه چیز متفاوت است.

فیلم “دست انداز” یک اثر سینمایی ایرانی بسیار جذاب است که با تلفیق عناصر کمدی، اجتماعی و درام، توانسته است تماشاگران را به دنیای نویسندگی و خلاقیت وارد کند. کارگردانی کمال تبریزی و بازیگری همایون ارشادی و دستیاری قدرتمند از بازیگران معتبر ایرانی، این فیلم را به یکی از موفق‌ترین آثار سینمایی دهه اخیر تبدیل کرده است. درست است که کارگردان در این فیلم، یکی از موزیکال‌های بزرگ زمان ما را ساخته‌است، که یک سفر خیال‌انگیز به سرزمینی رویایی است، اما گاهی خودش هم فراموش می‌کند که در چه دنیایی زندگی می‌کند.

در ابتدا او تمایلی به این کار ندارد؛ اما به اصرار آن‌ها به‌همراه دو همکلاسی عجیب‌وغریبش به این اقامتگاه قدیمی می‌رود. از همان ابتدا اتفاقات مشکوک و عجیبی در چشمه رخ می‌دهد و آن‌ها متوجه حضور یک نیروی ناشناخته در این مکان می‌شوند. با گذشت زمان، رازهای پنهان این چشمه آب گرم فاش و حقیقتی شوکه‌کننده درباره گذشته خانواده هسینگ ژیائو آشکار می‌شود. طلسم با استفاده از فیلم‌برداری مستندنما، مخاطب را در فضای وحشتناک خود غرق می‌کند و حس واقع‌گرایی شدیدی ایجاد می‌کند. وحشت فیلم بیشتر از استفاده از صحنه‌های خونین بر القای ترس روانی و تاثیرات نفرین تمرکز دارد. ترکیب هوشمندانه فرهنگ و باورهای خرافی با یک داستان مدرن باعث شد، این فیلم تجربه‌ای منحصربه‌فرد و هولناک باشد که تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی می‌ماند.

بیوگرافی هاتیچه شندیل - Hatice Şendil (زندگی شخصی + فیلم و سریال ها)

اما تبریزی موفق شده کاملاً هوشمندانه و با تکیه بر تجربه‌ی نسبتاً موفق طعم شیرین خیال در دست انداز به خوبی از جلوه‌های ویژه استفاده کند. رها به عنوان یک نویسنده تازه کار تصمیم می گیرد داستان خود را به دنیا ارائه دهد و در این راه با موانع و چالش هایی مواجه می شود. او باید با انتقادات منفی و مثبت مخاطبان و منتقدان روبرو شود و تلاش کند تا آثار خود را به عنوان یک نویسنده با ارزش و شناخته شده به جامعه معرفی کند. قتل‌هایی که در آن‌ها قربانیان بدون هیچ نشانه‌ای از خشونت فیزیکی جان خود را از دست داده‌اند و در نگاه اول مرگشان غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد. هرچه آن‌ها عمیق‌تر در این پرونده کاوش می‌کنند، بیشتر متوجه می‌شوند که این قتل‌ها ریشه در باورهای آیینی و فرقه‌ای دارد که هدفشان رسیدن به جاودانگی است. فیلم دیدنی خارجی The Soul در تلاش است تا با ترکیب ترس و روان‌شناسی، فضای تاریک و مرموزی را به‌تصویر بکشد.

بهترین فیلم های جنایی بر اساس واقعیت (11 روایت واقعی و هولناک)

این فیلم به شکلی جالب و هوشمندانه به پیچیدگی‌های ذهن انسان و ترس‌های نهفته در اعماق روان اشاره می‌کند و با استفاده از داستان‌های فراتر از واقعیت، تنش و هیجان خاصی ایجاد می‌کند. برای طرفداران به فیلم چینی ترسناک دوبله فارسی که با مفاهیم روان‌شناسی و فراطبیعی گره خورده‌اند، روح انتخابی جذاب و پرهیجان خواهد بود. در مجموع شاید اگر کمال تبریزی نسخه‌ی اصلی خودش بود یا این کار را نمی‌ساخت و یا بهتر می‌ساخت. در فیلم‌نامه پرش‌هایی را شاهدیم که گاهی مخاطب خط اصلی داستان را گم می‌کند و تا بیاید با آن خود بگیرد، وارد دنیای واقعی از فانتزی‌ می‌شویم. علاوه‌بر عنصر ترس، فیلم دارای پیام‌های عمیق اجتماعی و تاریخی است که نقدهایی به سانسور و سرکوب‌های سیاسی در دوران حکومت نظامی تایوان دارد. اگر علاقه‌مند به فیلم ترسناک چینی دوبله فارسی با زیرمتن‌های سیاسی و روان‌شناختی هستید، بازداشت یک تجربه متفاوت و تاثیرگذار برای شما خواهد بود.

این فیلم در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ اکران سینمایی شد و سپس برای اکران آنلاین در فیلیمو قرار گرفت. این فیلم در تاریخ 18 مرداد 1402 اکران سینمایی شد و سپس برای اکران آنلاین در فیلیمو قرار گرفت. در دست‌انداز هم ما شاهد بازی‌های نسبتاً خوبی از بازیگران فیلم هستیم. در این فیلم بازیگران باتجربه و باسابقه‌ای مانند رضا کیانیان و رویا نونهالی در کنار هدی زین‌العابدین حضور گرم و دل‌نشینی دارند و به‌طور کلی بازی‌ها در آخرین فیلم تبریزی کیفیت خوبی دارد. از نظر بازی، بازی درخشان پرویز پرستویی در مارمولک و لیلی با من است، رضا کیانیان و مهران مدیری در همیشه پای یک زن در میان است بهترین شاهد مثال برای کیفیت بالای بازی‌ها در فیلم‌های کمال تبریزی است.

در فیلم همچنین توضیح داده می‌شود، که چرا گلیندا به‌عنوان جادوگر خوب معرفی می‌شود. شخصیت گرانده اولین کسی است که جادوگر سبز رنگ را همان‌طور که هست می‌بیند؛ یک زن جوان به شدت آسیب‌دیده که آرزوی تعلق داشتن دارد. همچنین فرصت بیشتری هم برای ایجاد ارتباط و درک نوع رابطه و دوستی بین گلیندا و الفابا در این فیلم وجود دارد.

اسامی و بیوگرافی بازیگران سریال داریوش + خلاصه داستان و تصاویر جدید سریال

باوجود اینکه این هنرمند از کودکی در آثار سینمایی و تلوزیونی زیادی بازی کرده‌است، شرور به او درخشیدن در یکی از نقش‌های اصلی فیلم را پیشنهاد می‌دهد. فیلمی که در آن بیشتر از هر زمان دیگری دامنه وسیع آوازی و صدای آریانا گرانده شنیده می‌شود. اما جدای از این موضوع، آیا این موزیکال متفاوت ارزش تماشا دارد؟ در این مقاله مایکت قرار است فیلم شرور را بیشتر معرفی و بررسی کنیم. رویا نونهالی بازیگر و کارگردان اهل ایران در ۲۴ بهمن ۱۳۴۱ به دنیا آمد. او بازیگری را از سال ۱۳۶۶ با فیلم یار در خانه شروع کرد و سپس در طی دهه ۶۰ تا ۸۰ در سینما فعالیت داشت تا اینکه با سریال خواب و بیدار و نقش ناتاشا کوماندو به شهرت رسید.

برخلاف بسیاری از فیلم‌ های ترسناک، قاتل این داستان نه یک موجود فراطبیعی است و نه یک بیمار روانی کلیشه‌ای، بلکه زنی است که تحت فشارهای اقتصادی و نابرابری‌های اجتماعی به نقطه انفجار رسیده است. مقاله بهترین فیلم های ترسناک چینی را با Secrets in the Hot Spring ادامه می‌دهیم. داستان درباره زندگی هسینگ ژیائو است، یک دانش‌آموز دبیرستانی که در کودکی خانواده‌اش او را رها کرد و اکنون زندگی سختی را می‌گذراند.

با پیشروی داستان، روایت فرعی مربوط به حیوانات سخنگو پدیدار می‌شود. حیواناتی که به تدریج توانایی صحبت کردن به زبان آدمیزاد را از دست می‌دهند. پیتر دینکلیج صدای دکتر دیلاموند، پروفسوری که بز هم است را بازسازی می‌کند. در روند داستان شخصیت‌های شرور سعی می‌کنند صدای حیوانات را از بین برده و آنها را اسیر کنند. داستان تا جایی پیش می‌رود که قدرت‌های منحصربه‌فرد الفابا مشخص می‌شود و او به نیت بد اطرافیان به‌ظاهر خوب خود پی می‌برد.

طولی نمی‌کشد که چین متوجه می‌شود این مکان تحت تسلط نیروهای اهریمنی و ارواح انتقام‌جو است. سینمای چین در ژانر وحشت، آثار منحصربه‌فردی ارائه داده است که ترکیبی از ترس روان‌شناختی، عناصر فولکلور شرقی و داستان‌های ماورایی هستند. به‌همین‌دلیل، قصد داریم لیستی از بهترین فیلم های ترسناک چینی تهیه کنیم که هریک به‌نوعی موفق شدند تاثیر عمیقی در این ژانر داشته باشند. تبریزی اما با حفظ لقب فیلم ساز جنجالی، در دهه‌های مختلف سبک کاری خود را تغییر داده است.

داستان Dream Home درباره چنگ لی-شئون، زنی معمولی و سخت‌کوش است که همیشه آرزوی داشتن یک آپارتمان در منطقه‌ای لوکس را داشته است. او که از کودکی شاهد سختی‌های خانواده‌اش در تامین هزینه‌های زندگی بود، تمام تلاشش را می‌کند تا رویایش را محقق کند. وی وقتی متوجه می‌شود که قیمت خانه‌های محبوبش همچنان درحال افزایش است و رسیدن به این هدف غیرممکن به‌نظر می‌رسد، تصمیمی هولناک می‌گیرد. چنگ با بی‌رحمی و دقتی وحشتناک، ساکنان آپارتمان موردنظرش را یکی‌یکی از بین می‌برد و ردپای خونینی از خود به جا می‌گذارد.

این فیلم با صحنه‌های اکشن پرتنش و هیولاهای غول‌پیکر، حس تعلیق و ترس را درطول داستان حفظ می‌کند. فیلم دارای پیام‌های عمیقی درباره دوستی، خانواده و پذیرش گذشته است و برخلاف بسیاری از فیلم های چینی معروف، پایانی احساسی و معنادار دارد. این بازیگران با بازی های قوی و نقش های عالی خود، به جلب توجه مخاطبان کمک کرده اند و به ایجاد یک تجربه سینمایی ممتاز کمک کرده اند. بازی هدی زین‌العابدین اگرچه نکته تحسین‌برانگیزی ندارد و در برخی نقاط مبهم می‌شود (گاه نمی‌توانیم بین اینکه او نویسنده است یا شخصیت اصلی تمایزی ایجا کنیم)، اما قابل قبول به نظر می‌رسد.

اما جلوه‌های بصری که در ابتدا گیج‌کننده به‌نظر می‌رسند، با پیشرفت فیلم، هماهنگی پیدا می‌کنند. کمال تبریزی یکی از مشهورترین و پرکارترین کارگردانان سینمای ایران در سال‌های پس از انقلاب اسلامی است. او که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در برخی از فعالیت‌های سیاسی مانند تسخیر سفارت انقلاب اسلامی توسط دانشجویان پیرو خط امام شرکت داشت خیلی زود راهش را از سیاست جدا کرد و روی سینما متمرکز شد. برخلاف سایر هم‌نسلان تبریزی که در شرایط راحت‌تری به انجام کار و فعالیت مشغول بودند نام او همیشه با حاشیه گره خورده است. هدی زین‌العابدین هنرپیشه اهل ایران در ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۸ متولد شد.

Double Vision که به‌عنوان بهترین فیلم ترسناک تاریخ هم می‌توان آن را در نظر گرفت، داستان مجموعه‌ای از قتل‌های وحشتناک و اسرارآمیز در تایپه را به‌تصویر می‌کشد. این مجموعه قتل‌ها پلیس محلی را سردرگم کرد و باعث شد آن‌ها از FBI برای حل این پرونده کمک بگیرند. سینمایی غم و اندوه یکی از بی‌رحم‌ترین و خشن‌ترین آثار ژانر وحشت در سال‌های اخیر محسوب می‌شود و با الهام از کمیک Crossed فضایی پر از هرج‌ومرج، جنون و خشونت افسارگسیخته را به‌تصویر می‌کشد. The Sadness نه‌تنها به دلیل محتوای وحشیانه و بی‌پروای خود مشهور شد، بلکه به‌دلیل رویکرد متفاوتش در به‌تصویر کشیدن یک آخرالزمان زامبی‌وار مورد تحسین قرار گرفت. فیلم ترسناک چینی خانه عجیب یکی از شوکه‌کننده‌ترین و خشونت‌بارترین آثار سینمای هنگ‌کنگ است. این فیلم نقدی تلخ و بی‌رحمانه به بحران مسکن و نابرابری‌های اجتماعی در این کشور دارد.

بیوگرافی حبیب رضایی بازیگر فیلم دست‌انداز

البته اگر بگوییم فیلم شرور این تصویر را خراب کرده‌، بی‌انصافی است اما، می‌توانست بهتر نشان داده‌شود. در آخر اینکه، با وجود ایراداتش، فیلم شرور همیشه سرگرم‌کننده است، نه فقط به این دلیل که برداشتی از داستان جادوگر شهر از است. در این فیلم همچنین تماشای شخصیت‌های رنگارنگ و نامتعارف در حال آواز خواندن، رقصیدن و گاهی پرواز در هوا بدون لباس ابرقهرمانی، سرگرم‌کننده است. آریانا گرانده با مژه‌های بلند و لباس‌های عروسکی خود، سبک‌سری و انرژی گلیندا را زنده می‌کند.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم دست انداز +‌ داستان و عکس

کمال تبریزی کارگردان ایرانی در سال 1338 به دنیا آمد و از سال 1358 در سینمای آزاد فعالیت خود را شروع کرد تا اینکه توانست اولین فیلم خود عبور را کارگردانی کند. او سریال‌های شهریار، ابله و سریال سرزمین مادری را نیز ساخته است و تا کنون توانسته 5 سیمرغ جشنواره فجر را کسب کند. فیلم شرور به‌شدت موردانتظار مخاطبان سینما و علاقمندان به این نوع اثر سینمایی بود؛ به‌خصوص افرادی که داستان کلاسیک شهر از را دوست دارند.

این فیلم را به تماشای تمامی افراد پیشنهاد می کنیم و مطمئناً از تجربه ی سینمایی شگفت انگیزی برخوردار خواهید شد. به لحاظ کارگردانی، دست انداز اگرچه به قوت آثار موفق تبریزی نیست اما کارگردانی ضعیفی ندارد و فیلمنامه نیز حرفی برای گفتن دارد. همچنین جلوه‌های بصری فیلم چشم‌نواز هستند و به مخاطب حس خوبی منتقل می‌کنند. فیلم با ترکیب عناصر وحشت، ماوراءالطبیعه و فناوری، روایتی منحصربه‌فرد از یک داستان ارواح ارائه می‌دهد.

معرفی کامل و اسامی بازیگران فیلم مورچه خوار

همین مطلب گویای بازی گرفتن درست و به‌اندازه‌ی کنترل تبریزی از بازیگر می‌شود. «داستان دست انداز» می‌کوشد جهانی زنانه خلق کند و عنصر فانتزی را به این جهان زنانه بیفزاید. داستان دست انداز نشان دهنده ی تلاش یک هنرمند برای به اشتراک گذاری آثار خود با دنیا است. این فیلم با داستان جذاب و شخصیت های زنده، ترفند های طنزآمیز و پیام های اجتماعی مهمی برای تماشاگران ارائه می دهد.

دلایل وجودی شخصیت‌های اصلی را توضیح می‌دهد و نشان می‌دهد که چرا هر کدام به آنچه که در نهایت هستند تبدیل شده‌اند. در حقیقت با وجود این فیلم ما باید به‌عنوان مخاطب زمان بیشتری را صرف درک عمیق‌تری از پیشینه الفابا کنیم و بفهمیم چرا او نسبت به وضعیت اسفناک حیوانات در از، تا این اندازه نگران است. ما باید بفهمیم که چرا الفابا که در طول این فیلم تا این اندازه مهربان و بی‌آزار است، در نهایت به جادوگر بدجنس غرب تبدیل می‌شود، که هیچ‌کس برای مرگ او سوگواری نمی‌کند.

در ادامه نشان داده می‌شود که، هم الفابا و هم گلیندا تازه وارد دانشگاه شیز شده‌اند. اگرچه الفابا به‌عنوان دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام نکرده‌است، اما آنجا است تا به خواهر کوچکتر و معلولش کمک کند. اما معلم سختگیر دانشگاه شیز یعنی مادام موریبل با بازی میشل ییوی متکبر و افسانه‌ای که از محدودیت‌های صوتی خود عبور می‌کند، پتانسیل‌های بالقوه‌ای را در الفابا می‌بیند. گلیندا از مادام موریبل می‌خواهد که به او هم درس جادوگری بدهد ولی مادام هیچ استعدادی در او نمی‌بیند. الفابا یک دختر طردشده با رنگ سبز و لباس‌های تیره‌رنگ است و گلیندا یک دختر شاد با لباس‌های روشن. درواقع در اینجا فقط شخصیت این دو نیست که با هم در تضاد هستند، پالت رنگی فیلم در ابتدا میدان نبردی بین رنگ سبز پوست الفابا و رنگ صورتی لباس گلیندا است.

نگاهی به داستان فیلم شرور

دست انداز فیلم جدید کمال تبریزی به تهیه کنندگی محمد آفریده است که به روزهای پایانی تصویربرداری نزدیک شد. فیلم‌ داستان دست انداز در جشنواره بین المللی شانگهای به روی پرده می رود. فیلم روح داستان یک پرونده جنایی را روایت می‌کند که در آن پلیس و یک روان‌شناس به دنبال حل معمای یک قتل مرموز هستند. دراین‌میان، نیروهای ماوراءالطبیعه و ارواح وارد داستان می‌شوند و تحولی عجیب در روند تحقیقات ایجاد می‌کنند. این روح به شکل مرموز و پیچیده‌ای با ذهن و روان آدم‌ها بازی می‌کند. هرچه بیشتر به این پرونده نزدیک می‌شوند، خودشان نیز درگیر ارواح و نیروهای فراطبیعی می‌شوند که ذهن و واقعیت آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

از آثار مهم او باید به فیلم‌های کیمیا، سگ کشی، قدمگاه، سه زن، همیشه پای یک زن در میان است، کفشهایم کو؟ و سینما متروپل، سریال‌های کیف انگلیسی، سرزمین مادری، کیمیا، شهرزاد فصل 2 و 3 و سیاوش اشاره کنیم. یکی از لذت‌های پایدار داستان جادوگر شهر از از زمان پیدایش، که مانند فیلم‌های ساخته‌شده در هالیوود قدیم بی‌نقص است، ترکیبی از سادگی روایی و درخشش ذاتی سینمایی آن است. این ویژگی تقریبا در تمام اقتباس‌های اثر دیده می‌شود، چون ماهیت داستان جادوگر شهر از همین است. مانند بسیاری از تولیدات بزرگ استودیویی، اولین فیلم محصول سال 1939 هم غرق در دریایی از چهره‌های سفید است، که تنهایی و تمایز چهره سبز، بامزه و شاید تمسخرآمیز همان جادوگر بدجنس غرب، برجسته می‌شود. این شخصیت به‌عنوان نشانگر تفاوت عمل می‌کند، تفاوتی که ممکن است کودکان را ترسانده باشد، اما دیگرانی را هم هیجان‌زده کرده‌است.

فیلم‌هایی با مضامین مختلف و متنوع که در آن‌ها می‌شد ردپای یک کارگردان بازیگوش و خلاق را مشاهده کرد. لیلی با من است که بهترین فیلم تبریزی تا به امروز است محصول این دوره کاری او است. اما در اواسط دهه هفتاد هجری شمسی تبریزی تصمیم گرفت ساخت ملودرام‌های اجتماعی و عاشقانه را تجربه کند که مهر مادری و شیدا محصول این دوره از فعالیت‌های کمال تبریزی است. اما در دهه هشتاد بود که تبریزی با ساخت چند کمدی جنجالی نام خود را به عنوان کارگردانی که عاشق دردسر است بر سر زبان‌ها انداخت. امید نعمتی خواننده گروه پالت به جمع بازیگران فیلم دست انداز پیوست و برای اولین بار بازیگری را تجربه خواهد کرد. داستان این فیلم ترسناک چینی زامبی محور درباره یک ویروس مرموز است که در تایوان شیوع پیدا کرد و انسان‌ها را به موجوداتی بی‌رحم و خون‌خوار تبدیل شدند.

دانشگاه شیز همچنین جایی است، که انسانیت الفابا در نهایت توسط همسالانش تشخیص داده می‌شود. داستان این فیلم با روایت دو دانش‌آموز به نام‌های یویی و شوی آغاز می‌شود که به‌طور اتفاقی در کلاس درس، خود را در دل یک بحران سیاسی تاریخی می‌یابند. مدرسه‌ای که آن‌ها در آن تحصیل می‌کنند، به دلایل نامعلومی به مکانی ماورایی و ترسناک تبدیل و این دو نوجوان درگیر روح‌ها و افکار افرادی می‌شوند که در جریان رویدادهای تلخ تاریخی جان خود را از دست داده‌اند. فیلم بازداشت از بازی‌های ویدیویی به‌همین‌نام الهام گرفته شد و به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین و بهترین فیلم جنایی در سال 2019 تبدیل شد. داستان فیلم در دهه ۱۹۶۰ میلادی، دوران سلطنت حکومت استبدادی و دوران تحت‌فشار نظامی در جزیره تایوان روایت می‌شود. آن‌ها در جریان تحقیقات خود، روح یک پسر بچه را در یک آپارتمان قدیمی به دام می‌اندازند.

سبکی از روایت که با میزانسن، دکوپاژ و تدوین پویا و کمپوزیسیون‌های شلوغ و پرتحرک و رنگارنگ در صدد جذب و جلب توجه و حواس مخاطب است. این‌که تکرار این فضاسازی‌های نیمچه ابزورد/ نیمچه سوررئال چقدر در سینمای کمال تبریزی موفق بوده، موضوعی است که شاید خود او بهتر از همه بتواند توضیحش دهد. اگر از تصویربرداری فیلم دست انداز خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن علی تبریزی بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم دست انداز چیست؟ تدوین دست انداز را سپیده عبدالوهاب انجام داده است.

برخلاف زامبی‌های سنتی که صرفا شکارچی انسان‌ها هستند، افراد آلوده در این فیلم همچنان از نظر ذهنی هوشیارند؛ اما تمامی کنترل‌های اخلاقی و انسانی خود را از دست داده‌اند. آن‌ها نه‌تنها به قتل و شکنجه دیگران می‌پردازند، بلکه از انجام وحشیانه‌ترین و بیمارگونه‌ترین اعمال نیز ابایی ندارند. دراین‌میان، یک زوج جوان تلاش می‌کنند تا درمیان این جهنم دیوانه‌وار زنده بمانند و یکدیگر را پیدا کنند. این اثر به‌دلیل نمایش بی‌حدوحصر خشونت، خون‌ریزی و صحنه‌های تکان‌دهنده تنها به مخاطبان دارای اعصاب قوی توصیه می‌شود.

درحقیقت برای یک فیلم موزیکال که بر اساس داستان جادوگر شهر از ساخته شده‌است، این فیلم احساسات زیادی را به جریان می‌اندازد. به هر حال فیلم داستان آرزوهای برباد رفته، سرخوردگی‌ها و حسرت‌هاست. داستان دست‌انداز به کارگردانی کمال تبریزی و نویسندگی فرزاد فخری‌زاده در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. در مقاله پیش رو قصد داریم با معرفی فیلم ایرانی داستان دست انداز همراه شما شویم.

مخاطبان انتظار زیادی برای اکران و تماشای این فیلم کشیدند؛ اما در بیشتر موارد، انتظارات آنها برآورده نشد. زمان نمایش فیلم شرور دو ساعت و چهل دقیقه است و این اثر را خسته‌کننده می‌کند. نکته دیگری که مخاطب را دلسرد می‌کند، تقسیم داستان به دو فیلم است. درحقیقت فیلم فاصله زیادی با یک اثر اقتباسی موفق دارد، هرچند به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از نقاط قوت آن چشم پوشید. با این وجود وقتی شما به‌عنوان فیلمساز به سراغ برداشت از اثری می‌روید که در فرهنگ عام جایگاه ویژه‌ای دارد، باید تمام توان خود را به‌کار گیرید. چراکه مخاطب از شخصیت‌ها و روایت اصلی تصاویر زیادی در ذهن دارد که به‌هیچ‌عنوان نمی‌خواهد خراب شود.

{

تاریخ اکران فیلم داستان دست انداز:

|}

به این اعتبار، عملاً تفاوتی نمی‌کند آرزو و حتی رها که خالق اوست، به چه علت جان خود را از دست می‌دهند. نویسنده تصمیم گرفته این دو کاراکتر بر اثر تصادف با نیسان اداره آب‌وفاضلاب بمیرند و می‌توانست هر تصمیم دیگری بگیرد و ما نیز ناگزیر از پذیرش این حق انتخاب خواهیم بود. می‌توان کمی پیش رفت و گفت علاوه بر شکل روایت، انتخاب درون‌مایه بیشتر این فیلمنامه‌ها نیز عنصر تصادف است. در یکی از سکانس‌های درخشان فیلمنامه، امید در کافه‌ای که موبایل آن‌جا آنتن نمی‌دهد، منتظر آرزو نشسته، درحالی‌که آرزو خود گرفتار دو قاپ‌زن شده است. امید به خاطر گرفتن سیگنال بهتر برای تماس با آرزو- بر حسب تصادف- به دختری دیگر می‌پیوندد که در نقطه مناسب آنتن‌دهی نشسته است. این صحنه از آن نظر درخشان است که برعکس سایر تصادف‌ها، تصادف از یک علیت‌مندی ساخته می‌شود.

{

زمان پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد + تعداد قسمت

|}

همچنین تاکنون در بخش‌های ویدئو و تیزر فیلم دست انداز، حواشی فیلم دست انداز، دیالوگ برتر فیلم دست انداز، سوتی فیلم دست انداز و نقد فیلم دست انداز هنوز موردی ثبت نشده است. قطعا ما و شما به این حد قانع نیستیم؛ باید به‌کمک علاقمندان فیلم، سریال و تئاتر، این دایرة‌المعارف آنلاین و بانک اطلاعات هنرمندان و آثار سینما، تلویزیون و تئاتر را کامل و کامل‌تر کنیم. اکران فیلم دست انداز از روز چهارشنبه 18 مرداد سال 1402 در سینماهای کشور آغاز می شود. فیلم “دست انداز” روایتگر دختری به نام رها است كه علاقمندی زیادی به نويسندگي دارد و  آخرين داستان خود را با آرزوهايش همراه مي كند، تاکنون جزئیات بیشتری از داستان این فیلم منتشر نشده است. «داستان دست انداز»، حکایت خیالبافی‌های یک زن جوان داستان نویس را بیان می کند؛ زنی که در دنیای قصه‌ها و شخصیت‌هایی که خلق کرده گم می‌شود.

تلاش برای اطلاع از آرزو است که به آشنایی امید با دختر دیگری می‌انجامد و آرزو را در آستانه مهم‌ترین پیچش زندگی‌اش ناکام می‌گذارد. همایون ارشادی بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد 5 فروردین سال 1326 است.. این هنرپیشه از سال 1373 با فیلم کاکادو بازیگری را در در سینما شروع کرد. این بازیگر از سال 1377 با سریال هم‌شاگردی‌ها در تلویزیون دیده شد. فیلم‌های تبریزی فارغ از ویژگی‌های مضمونی‌شان که افراد مختلف با توجه به دیدگاهی که دارند می‌توانند موافق یا مخالف آن باشند به لحاظ ساختاری فیلم‌های خوبی هستند. در دست انداز هم تبریزی کیفیت و استاندارد کار خود را حفظ کرده و موفق شده فیلمی بسازد که به لحاظ بصری زیبا و چشم نواز است.

داستان فیلم درباره زنی به‌نام لی رونان است که شش سال پیش همراه با گروهی از دوستانش وارد یک فرقه مذهبی خطرناک شد. حالا، پس از سال‌ها، رونان تلاش می‌کند تا دوباره با دخترش که از او جدا شده بود، ارتباط برقرار کند؛ اما نفرین آن فرقه مذهبی همچنان وی را دنبال می‌کند. رها که علاقمند به نویسندگی است آخرین داستان خود را با آرزوهایش همراه می‌کند. اگرچه الفابا از خواهرش، مراقبت می‌کند، از نظر عاطفی در دانشگاه شیز بیدار و آگاه می‌شود، جایی که استعدادهای جادویی او توسط یک مربی دیده می‌شود. او و گلیندا به طور جداگانه با یک شاهزاده نه‌چندان جذاب آشنا می‌شوند و به‌تدریج الفابا عشق را هم تجربه می‌کند. او می‌تواند به بروز احساسات خود نزدیک شده و از بعد آسیب‌دیده و ترسیده‌اش فاصله بگیرد.

بااین‌حال، این پسرک برخلاف ارواح معمولی، رفتارهایی غیرقابل‌پیش‌بینی از خود نشان می‌دهد و به‌نظر می‌رسد که چیزی تاریک‌تر پشت داستان زندگی و مرگ او پنهان شده است. برای کشف این راز، گروه علمی از یک مامور ویژه با توانایی خواندن لب‌ها کمک می‌گیرد؛ اما با پیشرفت تحقیقات، آن‌ها با حقایقی وحشتناک و غیرقابل‌تصور روبه‌رو می‌شوند. جزیره کروکودیل یک اثر اکشن-ترسناک با ریتمی سریع است که مخاطب را درطول فیلم درگیر هیجان و تعلیق نگه می‌دارد. اگر به آثار هیولایی و ترسناک علاقه دارید، فیلم چینی ترسناک جزیره کروکودیل دوبله فارسی می‌تواند یک گزینه هیجان‌انگیز برای تماشا باشد.

علیرغم ادای آن به‌عنوان یک فیلم نوآورانه از یک متن کلاسیک، کمتر زمانی در تماشای شرور بیننده از نوآوری در سینمای اقتباسی شگفت‌زده می‌شود. همایون ارشادی بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد ۵ فروردین سال ۱۳۲۶ است.. این هنرپیشه از سال ۱۳۷۳ با فیلم کاکادو بازیگری را در در سینما شروع کرد. همکاری او با زنده یاد عباس کیارستمی در فیلم طعم گیلاس سبب شد تا همایون ارشادی به خوبی دیده شود. این اثر موفق شد تا جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن را بدست آورده و به همین دلیل آقای ارشادی نه تنها در ایران بلکه در جهان توجهات را جلب کرد.

در اینجا مخاطب انتظار دارد که روند داستان تغییر بزرگی داشته و اتفاقی هیجان‌انگیز را نشان دهد، اما درحقیقت هیچ اتفاق مهیجی نمی‌افتد. درواقع فیلم شرور همان‌اندازه که می‌تواند در بعضی جنبه‌ها و بخش‌هایش مخاطب را جذب خود کند، در بعضی از قسمت‌ها شما را پس می‌زند و این اشکال بزرگ فیلم است. درحقیقت فیلم می‌توانست کوتاه‌تر باشد و بعضی از بخش‌های اضافه از آن حذف شود. یا شاید بهتر بود این داستان در قالب یک مینی‌سریال پرداخت شود تا کارگردان بتواند با حوصله به مضامینی که می‌خواهد رسیدگی کند. این فیلمساز برداشتی را از داستان کلاسیک به تصویر کشیده‌است، که با حوصله شخصیت‌ها را معرفی می‌کند.

البته اینجا پایان داستان نیست، چون در اوج روایت، فیلم به پایان می‌رسد و باید منتظر ساخت و اکران بخش دوم آن باشیم. Crocodile Island داستان فیلم درباره شیائو (Gallen Lo) و دخترش شیائو لین (Liao Yinyue) است که هنگام یک سفر هوایی، هواپیمای آن‌ها دچار سانحه می‌شود و در جزیره‌ای ناشناخته سقوط می‌کند. این جزیره که در نگاه اول به‌نظر متروکه می‌رسد، در واقع محل زندگی موجوداتی غول‌پیکر و خطرناک است. کروکودیل‌های غول‌پیکر جهش‌یافته که به هرچیزی که حرکت کند حمله می‌کنند. Rigor Mortis علاوه‌بر جلوه‌های بصری چشمگیر، طراحی صحنه‌های خیره‌کننده و اتمسفر سنگین موفق شد داستانی غنی و احساسی را روایت کند که فراتر از یک فیلم ترسناک صرف است. این فیلم برخلاف آثار معمول خون‌آشامی بیشتر بر وحشت روان‌شناختی و حس تنهایی و ترس از مرگ تمرکز دارد.

با وجود طولانی بودن این فیلم و وفاداری بی‌رحمانه به بازیگران، گاهی مخاطب خسته می‌شود. شرور با وجود همه جاه‌طلبی‌ها و تکنیک‌های سینمایی‌اش، احساس نمی‌کند که می‌تواند، نسبت به منبعش آزادانه برداشت شود. بخش زیادی از فیلم شامل جمعیت زیادی است، که صحبت می‌کنند و آواز می‌خوانند. این در بحث تولید تا حدودی مزیت است، اما وقتی به مخاطب می‌رسد، می‌تواند خسته‌کننده باشد.

نگاهی اُمیدوارانه که طی آن کارگردان می‌کوشد به تماشاگر بگوید زندگی علی‌رغم همه تلخی‌هایش چیزهایی هم برای دوست داشتن دارد. بسیاری از منتقدان وجود چنین نگاهی را به سابقه عقیدتی کمال تبریزی ربط می‌دهند. دست انداز داستان نویسنده جوان و نه‌چندان موفقی به نام رها (با بازی هدی زین‌العابدین) را روایت می‌کند که تلاش می‌کند در آخرین داستانش درباره حسرت‌ها و آرزوهایش بنویسد. درخشش ابدی یک ذهن پاک، اقتباس و جان مالکوویچ بودن از نمونه‌های درخشان این سبک از داستان‌گویی در سینمای جهان هستند. در سینمای ایران کمال تبریزی را به عنوان کارگردانی می‌شناسند که فیلم‌های جنجالی و پر سر و صدا ساخته و نزدیک خطوط قرمز حرکت کرده است. تبریزی از همان سال‌های ابتدایی حضورش در سینما طعم توقیف و سانسور را چشید.


فیلم مفت بر نقد و بررسی